Przesłanie na 30. urodziny
2 kwietnia 2015Abhiszeka Mańdziuśriego i objaśnienie związanego z nią zobowiązania
4 kwietnia 2015Najsłynniejszej przepowiedni tyczącej Siedemnastego Karmapy udzielił Ciegjur Decien Lingpa (1829-1870), wielki mistrz antysekciarskiego ruchu rime i jeden z największych tertonów („odkrywców ukrytych skarbów”) ostatnich stuleci.
Podczas odwiedzin w klasztorze Karma ukazał mu się Guru Rinpocze, niezrównany indyjski mistrz, który przybył do Tybetu w VIII wieku i zaszczepił tam nauki buddyjskie. W wizji otaczało go dwadzieścia jeden emanacji Karmapy: czternaście minionych (wyglądających jak w tradycyjnych przekazach) i siedem mających dopiero nadejść. Ich oprawa zwiastowała przyszłe wydarzenia i dokonania. Pośrodku, z grzbietu białego śnieżnego lwa, Guru Rinpocze udzielał nauk o różnych manifestacjach Buddhy.
Ciegjur Decien Lingpa szczegółowo opisał tę wizję Karmie Khencienowi Rinczenowi Tardzajowi, opatowi klasztoru Karma, ten zaś poprosił malarzy, by zamienili słowa w obrazy. Relację Ciegjura Deciena Lingpy spisano w „Nasłuchiwaniu dźwięków melodii pomyślności”. Ponieważ był on współczesnym Czternastego Karmapy, wizje wszystkich kolejnych to przepowiednie. Trafność trzech zdążył już potwierdzić czas.
Wizje dotyczące Piętnastego i Szesnastego Karmapy
Ciegjur Decien Lingpa obwieścił, że Piętnasty Karmapa osiągnie niezwykłe rezultaty jogicznej praktyki medytacji na bindu. Tak też się stało. Przepowiednia tycząca Szesnastego Karmapy również okazała się precyzyjna. W wizji Rangdziung Rikpi Dordże przebywał na dole piętrowego budynku, nad nim zaś znajdował się posąg Buddhy Śakjamuniego, co zapowiadało, że Karmapa będzie ściśle przestrzegał ślubowań zakonnych i zaszczepi to wielu czystym uczniom.
Przekaz z pejzażem w tle
Oto co mówił o obrazie, który w wizji przedstawiał Siedemnastego Karmapę, sam Ciegjur Decien Lingpa:
Pod obsypanym zielenią drzewem
na górskiej skale
jest wcielenie siedemnaste
wraz z Khentinem Tai Situpą.
Z mocy nierozdzielności ich umysłów
drzewo nauk Buddhy
rozkwitnie i owoc wyda obfity:
istotę esencji przekazów Gampopy
Na thance przedstawiającej obrazy z wizji Ciegjura Lingpy Siedemnasty Karmapa nazwany przez Padmasambhawę: Pal Khjabdak Ogjen Gjalłe Njugu Drodul Trinle Dordże Tsal Ciekle Nampar Gjalłe De (to imię Jego Świątobliwość otrzymał podczas swojej intronizacji) rozmawia pod drzewem pokrytym gęstymi liśćmi z Tai Situ Rinpocze. Pod jego stopami widnieje dywan szmaragdowej zieleni usłanej kwiatami. Zarówno słowa jak i obraz zapowiadają, że Siedemnasty Karmapa spotka się z Situ Rinpocze wśród zielonych drzew – w krajobrazie jak najdalszym od jałowej doliny będącej domem Tsurphu, żywo przywodzącym jednak na myśl kraj, do którego wyruszył w 1999 roku.
AK