VII Konferencja Khorjug – radzenie sobie ze skutkami katastrof naturalnych
21 marca 2016Przepowiednia Piątego Karmapy
3 kwietnia 201625 marca 2016 – Instytut Wadżra Widja, Sarnath
21 marca, dzień po swoim przybyciu z Bodhgai do Sarnath, Gjalłang Karmapa rozpoczął pudże we wspaniałej świątyni Instytutu Wadżra Widja. Uczestniczył w nich także przełożony Instytutu, wielki uczony Khencien Thrangu Rinpocze. Udział wzięło również dwieście mniszek i mnichów, a wśród nich wadżra-mistrz, umze i mistrz dyscypliny z klasztoru Karmapy w Rumteku, klasztoru Thrangu Rinpocze Taszi Cieling i żeńskiego klasztoru Tara Abbey oraz reprezentanci klasztoru Bencien.
W głównej sali przygotowano dwie specjalne świątynie do praktyki guru jogi Karma Pakszi, która odbywała się rano oraz po południowej praktyki Pięciu Tseringm. Są to te same pudże, które Jego Świątobliwość prowadził w Bodhgai podczas dorocznego seminarium dla mniszek. Esencja praktyki Karma Pakszi została ujawniona w wizji, której doświadczył Jonge Mingjur Dordże (1628/1641-1708), kiedy objawił Mu się Karma Pakszi ze swoją świtą. Pięć Sióstr Tseringma to opiekunki linii kagju, a także dzierżycielki nauk Milarepy. Pudże odprawiano przez trzy dni, a ich kulminacja nastąpiła w pomyślny dzień pełni księżyca drugiego miesiąca kalendarza tybetańskiego. Przyświecała im szczególna intencja szybkiego odnalezienia inkarnacji Kjabdzie Tengi Rinpoczego.
Wczesnym rankiem 24 marca odbyła się także pudża ognia, znana jako „Pietrzące się obłoki nekatru” skomponowana przez Dziamgona Kongtrula. Po niej nastąpiła praktyka długiego życia dla Thrangu Rinpocze, znana jako „Uosobienie Trzech Korzeni”, którą Jego Świątobliwość Karmapa określił jako szczególnie głęboką. Krótka linia przekazu wywodzi się od tekstu opartego na czystych wizjach Trzeciego Karmapy Rangdziunga Dordże (1284-1339). Również Ósmy Karmapa Mikjo Dordże (1507-1554) praktykował „Uosobienie Trzech Korzeni” i stwierdził, że dzięki tej praktyce „wyjątkowo czyste wizje i sny pojawiły się w mojej świadomości.” Karmapa także zauważył, że odczuwa szczególny związek z tą praktyką, jest więc jak najbardziej właściwe, by ofiarować ją w intencji długiego życia Jego Eminencji Thrangu Rinpocze, jednego z Jego najważniejszych nauczycieli linii.