Karmapa-1-17-smallKarmapa-1-17-smallKarmapa-1-17-smallKarmapa-1-17-small
  • Karmapa
    • Krótka biografia
    • Nagrody i Wyróżnienia
    • Materiały dodatkowe
    • Czarna korona
    • Mantra Karmapa Khjenno i Czarne Pigułki
  • Aktualności
    • Wydarzenia roku 2020
    • Wydarzenia roku 2021
    • Wydarzenia roku 2022
    • Wydarzenia roku 2023
    • Archiwum wydarzeń
      • Wydarzenia Roku 2019
      • Wydarzenia roku 2018
      • Wydarzenia Roku 2017
      • Wydarzenia Roku 2016
      • Wydarzenia Roku 2015
      • Wydarzenia Roku 2014
      • Pierwsza wizyta w Europie – Kamalaszila i Berlin 2014
    • W mediach
  • Program
  • Nauki
    • Do czytania
    • Wideo
  • Działalność
    • Cyfryzacja Dharmy
    • Sztuka
    • Kagju Mynlam
    • Buddyjska społeczność kobiet
    • Nauczanie i Podróże
    • Twórczość literacka
    • Muzyka
    • Ochrona środowiska
    • Wspieranie czytelnictwa tybetańskiego
    • Publikacje po polsku
  • Buddyzm
    • Życie Buddhy
    • Buddyzm w Indiach
    • Buddyzm w Tybecie
  • Karma Kagju
  • W Polsce
    • Kagju Mynlam Cienmo
    • Obchody 900-lecia linii Karmapy w Polsce
    • Ośrodki karma kagju w Polsce
  • Biuro
✕
Gjalłang Karmapa udzielił abhiszeki długiego życia w Nowym Jorku
30 stycznia 2018
35. Kagju Mynlam
19 lutego 2018

Gjalłang Karmapa udzielił abhiszeki Zielonej Tary w Nowym Jorku

4 lutego 2018 – The Colden Auditorium w Queens Collage, Nowy Jork

Ponad 2000 osób przybyło do Colden Collage na spotkanie z Karmapą, który po raz pierwszy w życiu udzielił abhiszeki Zielonej Tary (jako oddzielnej ceremonii).

Rozpoczął od krótkiego wprowadzenia:

„Dzisiejszego popołudnia udzielę abhiszeki przyzwolenia Zielonej Tary ze zbioru „Poznanie jednego wyzwala wszystko” Dziewiątego Karmapy Łangciuka Dordże. Znajdują się w nim dwie abhiszeki Zielonej Tary, a udzielana dzisiaj znana jest jako Abhiszeka Tary Pięciu Jidamów. Stanowi ona część mandali pięciu Jidamów praktykowanych przez Pierwszego Karmapę Dusuma Khjenpę. Poza Tarą znajdują się w niej praktyki Hewadżry, Hajagriwy, Czakrasamwary i Wadżra Warahi.”

„Wadżrajana składa się ze stopniowych klas tantr: krija (tantry działania), upa (tantry spełnienia), joga i annutarajoga (tantry najwyższej jogi). Praktyka Tary należy do niższych klas tantr, które nie wymagają utrzymywania zobowiązań tantrycznych. Główny nacisk kładzie się w niej na ślubowaniu bodhisattwy.”

„Głównym powodem, dla którego w wadżrajanie wyobrażamy sobie siebie w formie jidama, jest zmiana naszego sposobu postrzegania. Podczas praktyki Tary przemieniamy się w nią w jednej chwili, całkowicie. Nie chodzi tylko o jej ciało, formę, ale też charakter. Umysł posiada wiele zdolności. Zazwyczaj grzebie się w rozmaitych myślach. Powinniśmy niwelować w sobie ten nawyk, który sprawia, że zamykamy się w swoim świecie. Starajmy się z tym pracować szczególnie wtedy, gdy wykonujemy praktyki takie jak Tary czy Czenrezika. Skupiając się na ich wrodzonej naturze, nie możemy przecież okazywać złości czy zazdrości. Osłabiając nawyk zwyczajnych reakcji na świat, pozwólmy by zjawiska manifestowały się w nowy, czysty sposób.”

„Głównie chodzi o to, by łączyć tę praktykę ze świadomością pustości. Każda praktyka jidama rozpoczyna się od rozpuszczenia wszystkiego w pustości, z której następnie wyłania się mandala bóstwa.”

Po odczytaniu wizualizacji Karmapa dodał:

„Abhiszeka ciała bóstwa pozwala nam na wizualizowanie siebie w jego formie. Abhiszeka mowy bóstwa pozwala nam na recytację jego mantry. Zaś otrzymując abhiszekę umysłu bóstwa dostajemy przyzwolenie na praktykę samadhi.”

Po zakończeniu tych trzech część abhiszeki, w podziękowaniu ofiarowano Karmapie mandalę oraz symbole ciała, mowy, umysłu, właściwości i aktywności. Pierwszy z nich, posąg, wyraża życzenie, by lama żył długo. Drugi, tekst Dharmy, jest prośbą o przekazywanie nauk. Trzeci, stupa, reprezentuje naszą nadzieję, że guru będzie nadal spoglądał na nas z mądrością i współczuciem. Trzeci symbol, waza długiego życia, reprezentuje doskonałe właściwości, dzięki którym lama spełnia nadzieje wszystkich istot. Zaś piąty symbol, skrzyżowana wadżra, oznacza prośbę, aby jego aktywność była nieprzerwana, wszechogarniająca i spontaniczna.

Na zakończenie gorące podziękowania popłynęły do Jego Świątobliwości za dzień nauk i błogosławieństw oraz do Fundacji Danang za zorganizowanie tego wydarzenia, a w szczególności do Tsełanga Rinpocze, który jej przewodniczy.

Zdjęcia: Filip Wolak

close

Bądź na bieżąco!

Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o naukach lub relacje z oficjalnej działalności J.Ś. Karmapy, zamów subskrypcję naszego Newslettera.

Zamówienie subskrypcji oznacza akceptację Polityki Prywatności obowiązującej na tym portalu.

Witamy! Na podany adres email został wysłany link do aktywacji subskrypcji.

Udostępnij:
0

Biuletyn informacyjny

Wpisz się na listę wysyłkową biuletynu informacyjnego, który jest wysyłany za każdym razem, gdy na stronie publikowane są nowe tłumaczenia nauk oraz w przypadku ważnych informacji, takich jak planowane webcasty, podróże Jego Świątobliwości, relacje z ważniejszych wydarzeń.

Zapisz się

Adres kontaktowy:

beata@17karmapa.pl

Media społecznościowe

Wybierz ikonę poniżej, aby dołączyć do Karmapy w mediach społecznościowych. Profile są prowadzone przez jego biuro.

facebookfacebookyoutube

Siedemnasty Karmapa Ogjen Trinle Dordże

the karmapaJego Świątobliwość Siedemnasty Gjalłang Karmapa, Ogjen Trinle Dordże, jest głową
900-letniej Linii Karma Kagju i przewodnikiem milionów buddystów na całym świecie.

Obecnie Karmapa mieszka w swoim tymczasowym domu w klasztorze Gjuto w Indiach po dramatycznej ucieczce z Tybetu w 2000 roku.

Podczas podrózy po świecie Karmapa umiejętnie uczy buddyjskiej filozofii i praktyki, a jednocześnie kontynuuje swą działaność w zakresie ochrony środowiska, praw kobiet, cyfryzacji Dharmy i wiele innych.

Strony internetowe Siedemnastego Karmapy na świecie

中文 // English // Français