Szósty Karmapa Tongła Dyden (1416–1452)
Szósty Karmapa Tongła Dyden był pierwszym Karmapą, który po upływie dwóch wieków odmówił przyjazdu na dwór cesarza Chin. Piąty Karmapa zbudował podwaliny pod pokojowe relacje pomiędzy Chinami i Tybetem, które miały przetrwać kilka stuleci, więc Szósty Karmapa wolał pozostać w kraju i skupić się na problemach swego bliższego otoczenia. Wiele czasu spędzał na odosobnieniach medytacyjnych lub przemierzał z Wielkim Obozem Tybet od Khamu po Kongpo i U, nauczając liczne zgromadzenia słuchaczy i odbudowując zrujnowane klasztory.
Jednym z najważniejszych osiągnięć tej inkarnacji była głęboka odnowa rytuałów i praktyk tantrycznych tradycji karma kagju. Tongła Dyden zaczął tworzyć tantryczne rytuały w bardzo młodym wieku i opracował wiele tekstów do rytuałów i medytacji. Pod koniec życia ukończył zbiór liturgii, który do dzisiaj stanowi podstawę wiedzy o rytuałach linii karma kagju. Ilekroć adepci szkoły karma kagju recytują tekst, który zrodził się w jego umyśle, jego przebudzone działanie znowu jest obecne i ożywa wpływ, jaki wywarł na tę tradycję.