Siódmy Karmapa na thance z kolekcji klasztoru Palpung

Za życia Siódmego Karmapy Wielki Obóz ogromnie się rozrósł, dzięki czemu nadano mu przydomek „Ciedrak Gjatso z Wielkiego Obozu”. To Siódmy Karmapa zapoczątkował tradycję organizowania wielkich festiwali modlitw w dniach świąt buddyjskich, która stała się pierwowzorem dla dzisiejszego Wielkiego Mynlamu Kagju, organizowanego co roku w Bodhgai i w mniejszym zakresie w wielu ośrodkach karma kagju na świecie.

Ciedrak Gjatso zdobył staranne wykształcenie, które pozwoliło mu założyć zintytucjonalizowany ośrodek studiów buddyjskich (siedra) w ramach Wielkiego Obozu oraz w klasztorze Tsurpu. Siódmy Karmapa był płodnym uczonym, autorem wielu ważnych komentarzy do indyjskich rozpraw filozoficznych. Jego najważniejszym dziełem jest traktat epistemologiczny, wielotomowy Ocean rozumowania, obok komentarza do Abhisamajalankary zatytułowanego Lampa oświetlająca trzy światy.

Choć to było głównym zajęciem Ciedraka Gjatso, podejmował też wiele innych działań dla dobra istot, jak budowa mostów, zażegnywanie sporów i ochrona życia zwierząt. Od początku istnienia Wielkiego Obozu nie spożywano tam żadnego mięsa, nawet jego przechowywanie było zabronione.